środa, 25 Wrzesień 2024,

Strona główna / Aktualności / Busem przez Europę – kolejny etap wyprawy

Busem przez Europę – kolejny etap wyprawy

data dodania: 2013-07-29 12:18:44

Nadszedł kolejny etap naszej wyprawy. Wystartowaliśmy z Trieste, jadąc przez Słowenię dotarliśmy do Chorwacji, gdzie naszym pierwszym celem były urokliwe Jeziora Pilitwickie. Spacer krętymi i wąskimi ścieżkami zajął nam trzy godziny. Po drodze zachwycaliśmy się pięknem pnących się w górę wodospadów oraz krystalicznie czystą wodą, która ukazywała nam ławice ryb. Następnie czekając na prom płynący przez jedno z jezior podziwialiśmy ciekawe zakątki przyrody. Przejeżdżając przez Zadar zwiedziliśmy porty i starówkę, a następnie nocowaliśmy na dzikiej plaży.

Kolejnym miastem, do którego dotarliśmy, był Split. Jego wygląd przypominał plażę i deptak w Miami. Mieliśmy okazję zobaczyć Pałac Dioklecjana i Świątynię Jupitera, z której było widać całą zatokę. Szukaliśmy noclegu w miejscu Brela na plaży Puntorata, niestety wszystkie miejsca parkingowe w pobliżu należały do właścicieli apartamentów.

Następnie trafiliśmy na plażę turystyczną, gdzie było wiele zabaw, takich jak skutery wodne, dyskoteki oraz bary. A więc wykąpaliśmy się w morzu i zaczęliśmy rozpalać grilla oraz śpiewać piosenki, gdzie jedna z osób przygrywała nam na gitarze. Podczas tego wieczoru dołączyła do nas sympatyczna, czterdziestoletnia para Holendrów, która razem z nami śpiewała oraz uczyła się naszego języka. Dzień ten zakończyliśmy w dyskotece na plaży. Następnie przejeżdżając przez Makarską podziwialismy piękne krajobrazy, udając się do Sarajewa.

Po dotarciu od razu ogarnął nas strach wywołany niecodzienną atmosferą którą tworzyły biegające i żebrzące dzieci oraz widoczne ślady wojny na budynkach. Podziwialiśmy słynny targ i meczety.

Następnie udaliśmy się na kolację, gdzie raczyliśmy się tamtejszymi specjałami. Po posiłku pojechaliśmy do Dubrovnika, gdzie nocowaliśmy na parkingu w centrum miasta.