Aktualności
Strona główna / Aktualności / Księgowość - zamknięcie roku
Księgowość - zamknięcie roku
data dodania: 2013-12-06 12:08:38
W dniach 04.12-05.12.2013 r. odbyło się bezpłatne szkolenie „Księgowość – zamknięcie roku” w ramach projektu Zawierciański Inkubator Organizacji Pozarządowych.
Prowadzenie organizacji pozarządowej związane jest między innymi z tworzeniem sprawozdań finansowych, bilansów, rachunku wyników. Prawidłowe ich wykonanie jest kwestią istotną i wymagającą wiedzy z zakresu księgowości. Punktem wyjścia była analiza obowiązujących przepisów prawa, które są podstawą do sporządzenia powyższych dokumentów. Następnie omawiane były poszczególne elementy bilansu i rachunek wyników, informacja dodatkowa oraz sprawozdanie finansowe.
Uczestnicy szkolenia zapoznali się także z metodami i terminami amortyzacji oraz przestudiowali zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych.
Zajęcia miały formę warsztatów, dzięki czemu przedstawiciele organizacji pozarządowych mieli możliwość sprawdzenia wiedzy teoretycznej w praktyce. Jak komentuje szkolenie jeden z uczestników: „Podczas szkolenia najbardziej podobało mi się obrazowe, rzeczowe, przykładowe przedstawienie tematu i konkretnych zdarzeń księgowych i podatkowych”.
Szkolenie było bezpłatne i odbyło się w ramach projektu „Zawierciański Inkubator Organizacji Pozarządowych” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.