Aktualności
Strona główna / Aktualności / Różne szczeble komunikacji
Różne szczeble komunikacji
data dodania: 2013-04-24 12:17:06
„Komunikacja społeczna w gminie i powiecie” to temat kolejnego, kwietniowego szkolenia, w ramach projektu „Europejski urzędnik w jurajskim samorządzie”, realizowanego przez Centrum Inicjatyw Lokalnych (CIL) w Zawierciu. Szkolenie przygotowano dla lokalnych pracowników administracji publicznej.
16 kwietnia 2013 r. „jurajscy urzędnicy” mieli okazję zapoznać się z szerokim aspektem komunikacji społecznej, rozszerzonym o kwestie składające się na protokół dyplomatyczny i zasady savoir-vivre’u. Zajęcia poprowadziła radca prawny Agnieszka Kamińska – Konsul Honorowy Republiki Malty. Wykładowczyni w sposób barwny i przystępny przybliżyła uczestnikom pojęcia komunikacji, dyplomacji i protokołu dyplomatycznego. Wyjaśniła znaczenie etykiety, czyli zasad dobrego wychowania oraz ceremoniału, który służy podczas organizacji uroczystości oficjalnych, w szczególności państwowych. Uczestnicy dowiedzieli się jak powinna wyglądać organizacja i przebieg wizyt zagranicznych, nawiązywanie oficjalnych kontaktów dyplomatycznych, poznali zasady korespondencji dyplomatycznej itp.
Konsul Kamińska precyzyjnie wskazywała na te aspekty komunikacji międzyludzkiej i protokołu, które mogą przydać się w pracy samorządowej. Tu można wymienić chociażby procedencję stanowisk w RP, ale także w powiecie czy gminie oraz organizację uroczystości publicznej, przygotowanie i przebieg przyjęć i spotkań. Nieprzypadkowo szkolenie odbyło się w zawierciańskiej restauracji „Riva”. Pozwoliło to wykładowcy poprzeć teorię konkretnymi przykładami. Służył temu specjalnie zastawiony stół. Uczestnicy mogli naocznie poznać kieliszki, szklanki i rodzaje sztućców, których na co dzień nie używa się w domach. Nawet przerwa obiadowa skrzętnie została wykorzystana przez Agnieszkę Kamińską, która w trakcie posiłku przekazywała na gorąco uwagi dotyczące zachowania się przy stole, rozsadzania gości itp.
Sporo uwagi poświęciła też nowemu terminowi w naszej polskiej rzeczywistości kulturowej – dress code, który określa zbiór reguł, jakimi powinniśmy kierować się przy doborze stroju do pracy. Tu winny dominować zasady elegancji, staranności i szykowności oraz dostosowanie stroju do okoliczności.
Sześciogodzinne szkolenie wzbudziło ogromne zainteresowanie uczestników. Świadczyć może o tym ich duża aktywność i niezliczona ilość pytań.
Realizowany z powodzeniem przez Centrum Inicjatyw lokalnych projekt „Europejski urzędnik w jurajskim samorządzie” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.