wtorek, 24 Wrzesień 2024,
imieniny obchodzą: Dora, Maryna

Aktualności

A A A

Strona główna / Aktualności / Standardy zachowań etycznych

Standardy zachowań etycznych

data dodania: 2011-09-22 15:43:48

„Etyka urzędnicza a wizerunek urzędu państwowego” to kolejne szkolnie dla urzędników, które Centrum Inicjatyw Lokalnych zorganizowało 21 września 2011 r., w ramach projektu „Europejski urzędnik w jurajskim samorządzie”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

W restauracji Riva w Zawierciu wybrani urzędnicy z powiatu zawierciańskiego szkolili się z zakresu standardów etycznych, jakie obowiązują dobrego urzędnika.  Na temat Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji (KDA) wykładała radca prawny Agnieszka Kamińska z kancelarii prawnej Kamińska & Partners. Celem szkolenia było dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy z zakresu etyki postępowania urzędnika w różnych sytuacjach, z jakimi spotykają się pracownicy samorządów terytorialnych. Wiedza ta okazała się niezbędna, ponieważ pracownicy administracji jak dotąd nie doczekali się powszechnie obowiązującego Kodeksu Etyki. Jednak to właśnie pracownicy samorządowi są najbliżej obywatela i na nich spoczywa duża część odpowiedzialności za bezpośrednią realizację dobra wspólnego.

„Europejki Kodeks Dobrej Administracji nie ma mocy bezwzględnie obowiązującej. Jego postanowienia mają jedynie charakter zaleceń. Zalecenia te mogą jednak odgrywać pomocną rolę     w usprawnieniu działalności administracji publicznej oraz stanowić cenną wskazówkę w interpretacji obowiązującego prawa” – wyjaśnia Mecenas Agnieszka Kamińska.

Uczestnicy szkolenia mieli okazję nie tylko do wysłuchania merytorycznych założeń KDA, ale także do praktycznego ich wykorzystania. Zadania oraz ćwiczenia przygotowane przez prowadzącą pozwoliły na utrwalenie zdobytej wiedzy i sprawdzenie nabytych umiejętności.

„Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Miła atmosfera jaką stworzyła grupa oraz prowadząca sprzyjały przyswajaniu wiedzy, natomiast przygotowane ćwiczenia zobrazowały nam ją w praktyce. Myślę, że zdobytą wiedzę wykorzystam w mojej dalszej pracy zawodowej” – mówi Renata Kowalczyk ze Starostwa Powiatowego w Zawierciu.

Ze szkolenia zadowolona była także prowadząca: „Jestem pozytywnie zaskoczona aktywnością grupy, która współpracowała ze mną w każdym przygotowanym przeze mnie aspekcie. Mam nadzieję, że nasza wspólna praca przyniosła zamierzone rezultaty, a efekty szkolenia będą widoczne w wykonywanej przez urzędników pracy”.

Efekty szkoleń oraz pracę urzędników z powiatu zawierciańskiego, myszkowskiego oraz gmin Ogrodzieniec, Łazy, Pilica, Poręba, Szczekociny, Włodowice i Żarnowiec, mogą oceniać petenci za pomocą anonimowych ankiet.  Ankieta dostępna jest w siedzibach urzędów biorących udział w projekcie oraz na stronie internetowej www.europejskiurzednik.pl. „Europejski urzędnik w jurajskim samorządzie to projekt, który ma na celu poprawienie jakości usług publicznych jakie świadczone są przez urzędy. Jego realizacja obywa się trójfazowo: Centrum Inicjatyw Lokalnych organizuje szkolenia, urzędnicy podnoszą swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w nich, natomiast petenci oceniają wykonywaną przez urzędników pracę. Wszystkich korzystających z usług urzędów zapraszam do oceniania jakości ich usług” – zachęca Janusz Bieńkowski, prezes Centrum Inicjatyw Lokalnych w Zawierciu.

Marta Mularczyk

Wydawca:

Centrum Inicjatyw Lokalnych
42-400 Zawiercie, ul. Senatorska 14

Pomóż nam rozwijać serwis:
1%

Podaruj 1% podatku
KRS: 0000215720