Aktualności
Strona główna / Aktualności / Szkolenie dla nauczycieli w Zawierciu
Szkolenie dla nauczycieli w Zawierciu
data dodania: 2010-11-15 12:25:04
300 nauczycieli z powiatu zawierciańskiego wzięło udział w spotkaniach dotyczących kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Stanowią one część projektu realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na terenie całego kraju.
Organizatorem spotkań w Zawierciu była Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna. Zajęcia prowadziły pracujące w Ośrodku: Bożena Borowik oraz Aneta Dziwińska-Śliwa. Przeszły one specjalne szkolenie organizowane przez MEN, dzięki któremu zostały Liderkami Zmian. W rezultacie mogą przekazywać wiedzę na spotkaniach z nauczycielami. Zakres merytoryczny został podzielony na trzy moduły. Pierwszy z nich, prawny, związany był ze zmianami w rozporządzeniach. Drugi dotyczył zagadnienia pracy z uczniami posiadającymi specjalne potrzeby edukacyjne. Trzeci podejmował temat pracy z uczniami o zdiagnozowanej dysleksji, dysortografii, dysgrafii lub też z osobami mającymi problemy z matematyką.
Zakres zmian w rozporządzeniach przedstawiła Aneta Dziwińska-Śliwa. – „Będą powoływane zespoły do pracy z jednym uczniem. Do tej pory każdy nauczyciel pracował osobno i realizował swoje cele. Zmiany dotyczą również dokumentowania podejmowanych działań. Praca na podstawie nowych przepisów oświatowych rozpocznie się od przyszłego roku. Oprócz dzienników zajęć dodatkowych nauczyciele będą tworzyć Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) oraz kartę pracy ucznia. Informujemy o tym, jak przygotowywać te dokumenty”. Nauczyciele w ramach szkolenia otrzymali niezbędne materiały oraz zaświadczenie ministerialne o przebytym kursie. Uczestnictwo w nim stanowiło dla nich formę poszukiwania odpowiedzi na nurtujące ich w zawodowej pracy pytania. - „Coraz częściej mamy do czynienia z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zakres ukończonych studiów nie zawsze pozwala na znalezienie optymalnej formy pracy z takimi osobami. Chcemy dowiedzieć się, jak specjaliści widzą to zagadnienie, także w aspekcie integracji” – wrażeniami dzieliła się Joanna Smaga, nauczycielka pracująca w Gimnazjum nr 2.
Warto dbać o to, by proces dydaktyczny przynosił optymalne owoce dla każdego z uczniów. Dobrze jednak, by wprowadzane zmiany nie okazały się pomnożeniem i tak już rozbudowanej procedury biurokratycznej. Człowiek jest najważniejszy. Nie tylko w ramach programu unijnego lub wyborczego hasła. Przede wszystkim w życiu.